0326 214 03 67 - 0505 096 0 367

Şükrü Kanatlı Mh. Atatürk Cd.
Özkanlar Apt. No:48/1 Antakya / HATAY

CİLT TİPLERİ

Cildiniz özeldir. Gereksinimleri kendi içerisinde bile, dönem dönem değişkenlik gösterirken, farklı cilt tipine yönelik yapılan bakımlar da kalıcı sorunlara yol açabilir. Cilt tipleri ve temel özelliklerini tanımak, cilt tipinizi belirlerken sizlere fayda sağlar.

Normal Cilt

Cilt tipleri arasında en sorunsuz olanıdır. Dokunulduğunda kadifemsi, yumuşak bir his bırakır. Gergin, duru ve sağlıklı bir cilt dokusu vardır. Cilt bütünlüğü bozulmamıştır. Kan dolaşımı düzenlidir. Genellikle hassasiyet görülmez. Yağ ve ter bezeleri olması gerektiği gibi, dengeli çalışır. Cilt dokusu ne ince ne kalın, olması gerektiği gibidir. Gözenekleri belli belirsiz ve ya oldukça küçüktür. Parlama, komedon gibi gözenek problemleri, pul pul dökülmeler gibi sorunlara pek rastlanmaz. Belli belirsiz siyah noktalar görülebilir. Ancak çevresel faktörler ve yaş alma göz önünde bulundurularak bakımı ihmal edilmemeli.

Kuru Cilt

Kuru cildi fark etmek oldukça kolaydır. Düzenli ve itinalı bir bakımı gerektirir. Yoğun ve uzun etkili nemlendirici kullanımı gerektirir. Pul pul dökülmeler, çatlamalar, yer yer soyulmalar ve egzama gibi cilt hastalıklarına yatkındır. Ciltteki yağ yani sebum üretimi azdır. Nemden yoksundur. Bu nedenle solgun, sarımsı, donuk ve mat bir görüntüsü vardır. Mimik bölgelerinde kırışıklık ve erken yaşlanma potansiyeli yüksektir. Dokunulduğunda pürüzler hissedilebilir. Kaşıntı hissi zaman zaman yaşanır. Genç yaşlarda bile ince çizgiler yoğun ve belirgin bir şekilde görülebilir. Yüzeyel damarlarda da zamanla artışlar seyredebilir. Cilt dokusu ince veya incelmeye meyillidir. Cilt sıkılığında azalmalar da kimi zaman görülebilir, cilt formu gevşektir. Soğuk ve diğer fiziksel etkenlere duyarlıdır, çabuk etkilenir. Alerjiye yatkındır. Nadir olsa da komedon problemleri görülebilir. Çoğunlukla yanlış bakım, çevresel faktörler ve genetik göz önünde bulundurulduğunda 30 yaş üzerinde daha sık görülür.

Ek olarak belirtmek gerekirse düzensiz ve özensiz bakım, yaşlanma ve çevresel faktörlere bağlı T bölgesinde yağlanma görülebilir. Bu durumda cilt kuru ama yağlı olarak tanımlanır. Peki, kuru-yağlı cildi nasıl ayırt edebiliriz?

Karma Cilt

Belki de en sık karşılaşılan cilt tipidir. Çoğunlukla 18-55 yaş grubu arasında görülür. T (alın, burun, çene) bölgesinde yoğun yağlanma, yanaklarda ise kuru veya normal bir cilt izlenim gösterir. T bölgesinde yağlanmaya müsait durum; gözenek problemlerine ve ciltte parlamaya neden olur. Yani özetle; iki cilt yapısı barındırır kendi içerisinde. Bakımı da barındırdığı cilt tipleri göz önünde bulundurularak bölgesel olarak özenle düzenlenmelidir.

Yağlı Cilt

Ciltteki sebum üretimi oldukça fazladır. Yani yağ salgıları fazla çalışır. Ciltteki fazla yağ parlamaya neden olur. Cildin salgıladığı yağ; normal kimyasal özellikleri taşımaz. Bu nedenle asit koruma tabakası incelir. Bu nedenle ciltte enfeksiyon riski artar. Enfekte gözenek problemleri, yağ butonları daha sık gelişir. T bölgesinde gözenekler açık, yoğun ve epidermis yapısı kalındır. Cilt yapısı da normalin üzerinde kalın bir dokuya sahiptir. Terleme eğilimi fazladır. Sarımsı ve yorgun bir görüntüsü vardır. Kan dolaşımı sağlıklı denilemez.

Hassas Cilt

Alerjik, çevresel ve psikolojiik faktörlere kolay reaksiyon gösteren, duyarlı bir yapıya sahip cilt tipidir. Cilt dokusu ince, kılcal damarlar yüzeysel, gözle görülebilir. Parça parça ciltte kızarıklıklar görülür. Çoğunlukla sarışın ve beyaz tenli bireylerde gözlemlenir. Dengeli, düzenli, korunaklı ve özenli bir bakım gerektirir.

Olgun-Yaşlı Cilt

Yaş aldıkça yavaşlayan metabolizmamız cilt yenilenmesini de olumsuz yönde etkiler. Hücre yenilenme hızının düşmesiyle birlikte, yağ salgısı ve nem dengesi de düşer. Azalan su tutma kabiliyeti cildin elastikiyetini de düşürür. Esneklikle birlikte bağ dokusu da gevşer. Cilt dokusu da incelmiş ve yıpranmıştır. Buna bağlı kırışıklık ve sarkmalar oluşur. Yüzey kuru, pürüzlü ve solgundur. Bakım uygularken cildin eksikleri tamamlayacak içerik ve formda ürünlerle desteklenmelidir.

Problemli Cilt

Yağlı, sivilceli, siyah noktalı, akneli, kuperozlu ve ya deri hastalıklarının bulunduğu cilt tiplerinin tamamı problemli cilt tipine girer. Problemlere bağlı kızarıklıklar görülür. Estetisyenlerden ve dermatologlar birlikte bir tedavi süreci söz konusudur. Çünkü çoğunlukla problemlerin sebebi iç hastalıklar, endokrin sorunları olabilmekte. İyileşme süreci sonrasında ise estetisyen müdahaleleri yapılabilir. Yine dermatolog bilgisi dahilinde bir bakım ritüeli söz konusu olur.